RAAD VAN 11

Bestuur raad van 11
Email: grootvorst@rottenrijk.nl

Tijn van Oorschot (voorzitter)
Sharon van Grinsven – Bissels (secretaris)
Emiel van Amstel (penningmeester)

De Raad van 11 zet zich elk jaar weer in voor een geslaagde carnaval en alles wat daarbij komt kijken. Het is een zeer gevarieerd gezelschap met leeftijden die tussen de 20 en 80 jaar liggen. Dat we veel meer dan 11 leden hebben, geeft ook aan dat we het goed naar onze zin hebben.

De Raad van 11 is met carnaval overal te vinden. Samen met de Prins(es), zijn/haar Adjudant(e), de Jeugdprins en Jeugdprinses bezoeken we op vrijdag basisschool De Wissel. ’s Avonds volgt de Carnavalsmis, een mis die onlosmakelijk met carnaval verbonden is: de mis voelt als het echte begin! Verder zijn we vertegenwoordigd bij de officiële opening van het Tiener- en Kwartjesbal, bezoeken we de wat oudere carnavalsvierders in De Heegt, vieren we feest met de Flierefluiters en bouwen we een feestje bij de bewoners van Sint Jozefoord. Uiteraard is de Raad met carnaval ook in de tent van Horeca Geffen te vinden! Ze zijn prominent aanwezig tijdens de officiële opening, de prijsuitreiking van de optocht en de afsluiting van de carnaval. Natuurlijk doen we ook mee aan de optocht, maar dan wel voor ‘voor spek en bonen’. Op maandag zijn we aanwezig bij de Boerenbruiloft. Dinsdag hossen we mee met de Carnacantus en sluiten we in de avond het Tienerbal en carnaval in de tent. Op woensdag sluiten we het feestgedruis af met een askruisje en een goeie haring.

Niet alleen met carnaval, maar ook in de aanloop ernaartoe gebeurt er veel binnen de Raad van 11. Het Prinsenbal, de kennismaking en bijbehorende receptie komen onder meer uit de koker van onze leden. Daarnaast ondersteunen we de werkgroepen bij hun activiteiten die rond de carnaval plaatsvinden: we helpen het Roaplied met het op- en afbouwen van de zaal en bijten de spits af bij de Roapliedverkiezingen. Uiteraard buiten mededinging! Tijdens het Geffes Stroat Toetoere begeleiden we de kapellen en we geven elke avond acte de présence bij Recht vur zunne Roap.

Er komt nogal wat bij kijken om een geslaagd carnavalsfeest te organiseren. Zo nu en dan een hapje en een drankje is ook onderdeel van deze leuke, doch intensieve hobby. Hiervoor lappen we dan ook onze maandelijkse contributie. Daarnaast werken we op verschillende activiteiten om bij te dragen aan de kosten die onze Stichting maakt.

Voor deze dames heren staat dus het gehele jaar in het teken van dat ene feest: CARNAVAL.